Försökte mig på ett saftigt inlägg igår om hur duktig jag var som gjorde massa nyttiga saker eftersom att det ändå regnade ute, men bloggappen la av. Den åkte i soptunnan tills den blivit snäll.
 
Any who! Idag åkte vi till storheden och jag spenderade en hel drös med förbetalda pengar. Fick presentkort på Cervera när jag fyllde år i apri, hade önskat mig massor med bakgrejer så istället fick jag välja ut sakerna själv. Förstår förresten inte varför vissa tycker att det är tråkigt att ge bort presentkort för det är typ den bästa presenten som finns! Som shoppaholic älskar jag nya grejor, men eftersom den största delen av min lön hamnar på gödselstacken är det inte mycket som kan gå till lite mer onödiga saker. Då är det ju perfekt att få handla när nån annan redan betalat. Köpte i alla fall en mjölsiktarmojäng, lite spritsgrejor och en gasbrännare. Längtar tills jag förmår mig att testa dem.
 
Efter det tog jag tag i skitgörat, det vill säga mocka hagen. När allt i stallet var klart lagade vi mat, grillad kyckling med rotsaker och tomat och basilikasallad med mozzarella. Sen rundade vi av med kladdkakemuffins och en bra rulle på hemmabion. Mysigt värre! Börjar förstå att jag har semester först nu, såhär en och en halv vecka in. Synd att vädret får en att längta bort till i augusti bara, när vi åker till Cypern. Ska försöka leva i nuet ändå.  
 
Puss på er!

Kommentera

Publiceras ej