Åter till verkligheten, på riktigt! Längtar till nästa helg, då är jag helt ledig. Mmm, ljuva tanke. Hoppas jag tar mig dit, känns overkligt långt bort. Sitter just nu och tentapluggar, med en låång vecka framför mig. 
 
Började dagen i stallet och kylan. Efter en lång period med knappt en minusgrad i sikte kom femton minus lite som en high five-stol i ansiktet. Men det är i alla fall hundra gånger bättre än slasket och regnet.
 
Annars är jag lite handikappad just nu. Har införskaffat längdskidor som jag invigde i fredags. Kan fortfarande inte röra mig som jag brukar. Måste hjälpa till och lyfta benen med armarna när jag ska klä på mig eller ändra läge. Går gör jag som en pingvin. Men det var det värt, längtar till nästa helg när jag kan tillåta mig en åktur igen. Då skall det även storstädas och julen ska bort om jag lyckas hålla mig. Egentligen hade jag velat få bort allt redan förra veckan, men jag har helt enkelt viktigare saker att göra.
 
Dags att återgå till böckerna..
 
 
Mina räcerskidor!
 

Kommentera

Publiceras ej