Tjenamoss! Så var det 2014. Jag som fortfarande kan råka skriva 2012 ibland, hur ska detta gå?
 
Helgerna har varit till yttersta belåtenhet. Jag har spenderat dem som man bör med familj, vänner och massor av mat. Och ja, lite plugg. Börjar känna att batterierna är laddade för att orka vidare ett tag till. Jag börjar i ärlighetens namn faktiskt känna mig lite förslöad. 
 
I tisdags firade vi in det nya året hos Veronica och Emil, tillsammans med ett tiotal andra. Maten var en stor buffé som vi alla lagat enligt knytisprincipen. Gott i mängder! Hem gick vi halv tre, och vi var de första. Resten fortsatte in på småtimmarna. När vi sen sjusovit färdigt kring tolv så hämtade vi lillgubben som sovit borta hos Husses farmor och farfar. Hoppas att oräddheten för fyrisar håller i sig, tycker så synd om de små som är livrädda.
 
Igår bjöd min fina S ut mig på restaurang, för att fira våra fyra år tillsammans. Egentligen var ju det i söndags, men då hade jag huvudet fullt av snor, så då köpte vi pizza istället och hade filmkväll, med respekt för mina smaklökar och de övrgia restauranggästerna. 
 
Nyårslöften då? Mnja, jag vet inte om jag har några. Försöker hela tiden vara och bli en förbättrad version av mig själv. Just nu får det bli att jobba på tålamodet och acceptansen, både mot mig själv och andra. Ja, så får det bli.
 
Hoppas erat år börjat lika bra som mitt och att det fortsätter så. Nytt år, nya möjligheter. Eller nytt år, ny kalender, same old song. Ni väljer!
 

Kommentera

Publiceras ej