Hej på er! Sitter just nu och väntar på att våran elektroniska tenta ska öppna. Sista tentan innan VFU (Verksamhetsförlagd utbildning/"Praktik") som börjar på tisdag för mig. Det ska vli så himla spännande men samtidigt känns det jätteläskigt! Det som känns kul känns också läskigt. Vi får ta mer ansvar och göra mer saker, vi ska till och med ha hand om patienter "helt själv" (vi har ju självklart handledaren nära till hands). Men faktiskt så kan vi ju mycket nu och klarar av att göra mycket helt själv. Det är också det som jag tycker är läskigt, att göra helt själv. Inte för att jag inte tror att jag kan, för kan jag inte ber jag ju om hjälp, utan mer för att det är så nytt. 
 
Annars flyter allt på rätt bra. Kursen vi har läst nu har varit ganska "lugn", vilket nog beror på att vi bara läser en kurs och inte två samtidigt som vi brukar. Eftersom jag tog tjänstledigt efter jul med anledning av praktiken som vi kommer ha typ hela terminen har det varit ovanligt lugnt. Först nu inser jag hur stressigt mitt liv var när jag både jobbade och pluggade. Jag som bara antog att jag var lat. 
 
Vi har till och med hunnit renovera om hallen och fixat till massor med bra förvaring. Nu väntar vi bara på tapeterna som vi beställde igår. Hittade en bra sida som hade kampanj på den tapeten vi ville ha, så vi sparade massor med penga. Vår höga takhöjd ställer verkligen till det när det gäller tapetsering, trots att vi bara ska tapetsera en vägg. En gammal hederlig fondtapet ni vet. Är så nöjd redan nu, kan inte vänta tills det blir helt klart!
 
Det var väl ungefär det som händer just nu. Idag är det fredag och vi ska till mina päron och käka middag sen (veckans höjdpunkt). Förra fredagen blev det inget så jag ser verkligen fram emot denna. Trots att vi gick ut och åt förra fredan så kommer vi garanterat äta godare mat idag. Vi är så bortskämda!
 
 
Min fina bukett jag fick av Stefan förra fredagen. Den är fortfarande fin i all sin prakt. 
 

Kommentera

Publiceras ej