Sitter här och väntar på att denna dag ska ta slut så jag får ta nya tag imorgon. Men först Det Okända såklart.
 
Dagen började bra dock. Klev upp i tid och myste på innan jag åkte till stallet. Skulle testa mitt "nya bett", kimbelwick bettet. Tänkte att det var dags. När jag sen tränsade insåg jag varför jag inte gjort det än, trots att jag haft det hur länge som helst. Måste puckla på det lite då skänklarna är alldeles för tighta upptill. Så vi tog vanliga tränset och bettet och jobbade lite i skritt på ridbanan. Tror hästen fått vårkänslor! Igår var han tossig i början av passet. Inte alls mjuk och samarbetsvillig som han brukar vara, men efter lite galopp lossnade det lite. Idag var han lite spooky också, kände riktigt hur det sprudlade i lillkroppen hans. Så nu kanske det är vår, eller så har någon smygutfodrat honom med havre (vilket bestraffas hårt!). 
 
Precis när jag släppt ut honom i hagen och skulle göra klart det sista så började det flimmra för ögonen. Så fixade vatten och så i blindo efter att till min stora glädje hittat ett litet vitt piller i min väska. Satt med en extra stark kopp snabbkaffe med mössan över ögonen tills jag fått tillbaka någorlunda syn och kunde brumma hem. Snabbt sved jag om och fixade lunch, i hopp om att jag kanske lyckats mota olle i grind. La mig och vilade för att kunna åka till skolan och ha lab. Nix pix! En stund innan jag skulle bli upphämtad fick jag inse att jag var besegrad. Med bortdomnad tunga, ena handen och sludriga tankegångar lyckades jag meddela att jag inte kunde åka. Fan! Nu måste jag vänta till nästa termin för att kunna göra den labben. Sen sova jag några timmar och vaknade av rapport från en snäll kompis som uppdaterade mig om läget i skolan. Kändes bra till en början men sen kom huvudvärken igen, inte i samma styrka som tur var. 
 
Nu känner jag mig nästan som människa igen, efter mammas goda lasagne som vi trollade fram ur frysen, lite godis och cola. Lite butter över att jag missade allt idag och Forte och jag som laddat för en joggingtur. Skit händer.
 
Bjuder i vanlig ordning på en instagrambild.

Kommentera

Publiceras ej