Igår åt vi middag hos mor och far med hela tjocka släkten på mammas sida. Mumsig pumpasoppa till förrätt, kalkon till varmrätt och en spöket Laban-tårta till efterrätt. Perfekt fredag!
 
Idag har jag mest varit i stallet. Släppte ut hästarna imorse, åkte hem och åt mysfrukost med mina pojkar och sen tillbaka till stallet för ridning, höstapling och kafferep. Duktiga Brunte plaskade på fint i flera vattenpölar på turen, och joggade på i ultrarapid bakom Hulda på väg hem. Han är så duktig och fin! Längtar tills snön kommer på riktigt så man kan göra annat än skritta och småtrava. Vi föredrar galopp både jag och Brunte. 
 
Snar ska vi korka upp en flaska rött och börja med middagen. Vi ska äta plankstek och mysa hela kvällen. Till efterrätt blir det glass med varma hjortron. 
 
Hoppas ni har en bra Allhelgonahelg!
 
 
Den mumsiga tårtan, som också var en försenad födelsedagstårta till Alexander.
Hans moster Hanna är en fena på tårtor!
 
 
Insidan var en regnbåge. Jag är inte mycket för tårta, brukar faktiskt hoppa över när det bjuds, men när Hanna sa att det var philadelphiafyllning var jag bara tvungen att smaka. Är väldigt glad att jag gjorde det! Ännu gladare blev jag när mamma ringde och skulle bjuda på kaffe och tårtrester idag. Stefan också för den delen.

Kommentera

Publiceras ej