Aldrig känner man sig så frisk som efter en magsjuka. Hela lördagen kände jag mig helt utpumpa, tänkte att det nog bara var för att det varit en tung vecka, men sen kom illamåendet. Igår sov jag hela dagen ungefär, tog mig i alla fall ur sängen vid två på eftermiddagen till soffan. Feber och hela skiten. Men nu efter en god natts sömn känns det bra igen. 
 
Idag fyller min älskade år och uppvaktades av mig och Forte med present på sängen. Någon frukost eller tårta blev det inte. Tydligen blir man inte automatiskt immun även om man haft sjukan, så jag vågar inte servera min gubbe nåt jag fingrat på, trots att han låg lika däckad förra helgen. Så idag blir det hämtmat till födelsedagsbarnet, men han önskade sig det redan innan så. Får väl äta gröt eller nåt, känns inte så snällt mot lilla maggen att chocka med typ kinamat efter ett dygns fastande. 
 
Annars ska vi nog bara mysa på hemma. Städa lite och mest ta det lugnt. Det är verkligen lyxigt att vara ledig tillsammans på en måndag.

Kommentera

Publiceras ej