Idag är dagen före dagen före dagen med stort S. Semester. På fredagmorgon går jag av jobbet, och kommer inte tillbaka på ungefär åtta veckor. Det ska bli så skönt, kan inte ens föreställa mig. Hoppas det blir en bra sommar, och med det menar jag sol och värme främst, vilket inte känns så solklart just idag, med femton grader och blåst. Jag vill ha en varm sommar, två svettiga månader så att jag verkligen får längta till hösten. Egenligen är det väl förbjudet att prata om hösten nu, när sommaren inte ens börjat på riktigt. Men jag älskar hösten, och vintern, och våren och även sommaren. Jag skulle inte kunna tänka mig att bo någon annanstans i världen, eller knappt landet. För mig är det så viktigt med alla fyra årstider. Varma somrar, färgsprakande övergångar och en vit och smällkall vinter. 
 
Har precis varit ute på en prommis med Forte, som nu ligger och myser i soffan. Strax ska jag bege mig upp till stan och luncha med en kompis, som flyttat hem igen. Ikväll ska vi åka ut till stugan, bli serverade god middag och bara mysa och sen vänta på sista arbetsdagen. 

Kommentera

Publiceras ej