En dag närmare jul, ledighet och allt vad det innebär. Idag ska jag däremot fixa det sista på rapporten tillsammans med en klasskompis. Sen har jag omtenta på fredag, så det är väl bara börja plugga igen. Men sen, efter fredag, då är jag ledig ett tag. Ja, ett par dagar i alla fall, för på universitetet får man inget jullov, det tar man sig!
 
Senare idag är det stallet som gäller, sen tvättstuga och sist men inte minst gomiddag hos päronen. Närmare bestämt janssons frestelse och sillsallad. Kan inte få nog! Höll på att smälla av när mamma annonserade att vi inte kommer äta julmat på annandagen, utan tacobuffé. Det lär bli massa gott, men jul är jul. Får passa på att trycka lite extra imorgon och på självaste dagen så kanske jag kan klara mig ett tag.
 
I förrgår hämtade vi vår fina långsjögran som stått och gottat sig hos mamma och pappa. Jag klädde den från topp till tå och blev riktigt nöjd ändå. (Hjärnan är inställd på rim). Slog in lite julklappar och rimmade hej vilt också. Sen firade vi med glass. 
 
Och min älskade serverade mig frukost på sängen igår morse. Helt underbart att få den behandlingen innan man går till jobbet en måndagmorgon. Vi låg alla i sängen och drack te och smulade smörgås, utom Forte då, han dräglade mest. 
 
 
Fick möblera om så att granen skulle rymmas. Det blir mycket instagrambilder, det är så mycket bekvämare än att föra över bilderna på datorn. Snart kanske vi har en systemkamera, då blir det fina bilder!

Kommentera

Publiceras ej