Det börjar dra ihop sig nu. Alla klappar är inslagna och klara, och snart är hemmet städat och fint.

Idag har jag mest bara slöat. När jag är ledig brukar jag och Forte ta en längre prommis innan lunch, och få i oss lite dagsljus. Hade stoppat slögränsen till klockan elva, men hunden ville ut redan strax före tio. Okej, tänkte jag. Då kommer vi ju in snabbare och så har jag mer tid att städa och göra extra fint här hemma. Jo det kunde jag ju tro i alla fall! När vi gått två tredjedelar sa min kropp ifrån.


Inget allvarligt, jag är bara så trött. Har sovit dåligt i natt dessutom, på grund av att en viss liten krabat snodde min kudde hela tiden. Ja, vi har hunden i sängen, efter många om och men. Det är mysigast! Forte brukar däremot helst vilja ligga i fotändan, när vi väl ska sova, och kommer bara "upp" och myser en stund strax innan på kvällen och sen på morgonen när vi börjat vakna. Hur mysig som helst var han i natt, så till en början hade jag inte mage att flytta på honom, han låg ju så gulligt och sov så skönt. Men till slut fick jag nog! Fick skuffa bort honom flera gånger, då jag omedvetet gör plats åt honom när jag sover, och vaknar i skarven mellan min och Stefans kudde. För att vara en sån liten hund tar han himla stor plats.

Nåväl. När vi kom hem fixade jag lunch och slängde mig i soffan framför en film. Frossade i knäck och pepparkakor, och se, nu är jag på banan igen. Någorlunda i alla fall. Har beställt Maxmat till middag. Tråkigt, men sant. Vi har inte ätit det på jättelänge och ibland vill min kropp helt enkelt ha det. Och man ska alltid lyssna på sin kropp, haha.
Såhär mysig kille har vi!



Helt omotiverat, men kolla vad lurvig min häst har blivit!

Kommentera

Publiceras ej