Jag kan ibland tänka att det här med julklappar är helt onödigt. Det vill säga tio månader om året. När november kommer krypandes väcks både få- och gebegäret. I år önskar jag mig egentligen massor, men tomten (mamma och pappa) har bara fått höra mina mest "nyttiga" önskningar. En ny perkulator och varma ytterkläder till stallet. Mest av allt önskar jag mig en stor trissvinst, eller kanske en storvinst på Bingolottos uppesittarkväll. Presentkort på någon klädaffär skulle inte heller sitta fel. Har ju lyckats trolla bort en ganska stor del av kroppen, vilket gör att jag gärna skulle köpa lite nya kläder. Men jag är för snål för att ge mig tillåtelse att shoppa till mig själv, då är det viktigare att Brunte får ett nytt täcke, eller annat nödvändigt. 
 
Så kära Tomten, om du läser det här, jag vill vinna massor av pengar. Skulle jag göra det så skulle jag såklart också dela med mig till de som inte har det lika bra. 
 

Kommentera

Publiceras ej