Helgen bara rusade iväg, precis som alltid. På lördagkväll bjöd gubbens farmor och farfar allihop på grillat och jordgubbar. Sen satt vi ute på altanen och surrade till sena kvällen. Vi stannade i stugan till halv fem igår fortfarande proppmätta efter lunchen. Vi vuxna åt matjessill medan älskling fick hambisar, haha. På kvällen gick vi på bio och såg World War Z. Helt okej film och en mysig söndagkväll. 
 
 
Har aldrig ätit matjes tidigare, men som stort fan av inlagd sill slank det ner galant!
 
 
Lillhjärtat stortrivs i stugan. Denna gång träffade han till och med en ny kompis. En dvärgschnauzervalp, P&S, på 18 v. som till och med lyckades brotta ner lille farbrorn. Till Fortes försvar var den nästan lika stor som honom själv.
 
 
Idag tog jag en lååång sovmorgon. Huvva, jag hatar att sova bort halva dagen. Men som tur var kompenserade jag med en långpromenad med hunden, kokade sylt och så städade jag hela lägenheten, inklusive tvättvikning, så nu känner jag mig lite mindre latmaskig. Nu är det dags att röra till en mumsig middag åt stackars älsklingen som tvingades tillbaka till jobbet idag. 
 
 

Kommentera

Publiceras ej