Så var denna arbetsvecka slut. Det har varit en bra sådan, men nu är det skönt med helg. I vanlig ordning ska vi strax bege oss till mina föräldrar för fredagsmysmiddag. Sen blir det en lugn kväll för imorgon ska jag upp i ottan och släppa ut hästarna och ta mig en tur på min älskade häst.
 
Blev lite orolig för honom igår. Min medryttare tyckte han var trött i onsdags och när jag öppnade boxdörren för att mocka såg jag inte en enda bajshög. Skönt! Kanske ni icke hästmänniskor tänker. Men nej, en häst äter som en häst och bör därför även bajsa som en häst. Gör den inte det ringer varningsklockorna i hästägarens huvud! Men som tur var så hade han bajsat. Bara det att allt var väl utspritt i hela boxen. Detta troligen på grund av att det har installerats en ny flugdödare i stallet, en eldriven sådan, så det låter och luktar varje gång en fluga får möta sin skapare. Hoppas han vänjer sig snart, så han får nån ro på natten och inte behöver vara så trött. 
 
Nog skrivet, det är dags för fredagsmys!

Kommentera

Publiceras ej