Vilken härlig påsk vi har haft! Fint väder och mycket god mat och godis. På skärtorsdagseftermiddagen åkte vi ut till stugan och bara hade det mysigt med Stefans familj. Vi klev upp tidigt och brummade till ikea på långfredagen och fyndade sängstommen vi länge velat ha, sexhundra kronor billigare än om den funnit i lagret när vi varit och försökt köpa den tidigare. Vi rekordade igenom hela ikea på en timme och hade till och med ork att kolla i andra affärer efter det. Till råga på allt rymdes åbäket i bilen preciiiiis! 
 
Påskaftonen firade vi med min släkt ute hos min morbror, med pimpeltävlig och grillade hambisar i solen. Och så åt vi såklart några kilo godis. Så nu är det dags att återgå till det sunda livet! Var ute med lillen på en löparrunda idag, första på två veckor efter tentor och småkrämpor. Skönt var det, men väldigt ovant att springa på asfalt istället för is. Kändes i hela kroppen att det var annorlunda. Har förberett både mannen och mina klasskompisar på att de kommer måsta assistera mig in och ut ur bilen samt upp från stolar och sängen. 
 
Nä, nu ska jag sova. Morgonjour i stallet och kursintro räcker för att knäcka mig idag. Måste ladda om för imorgon är det sju timmar föreläsning som gäller. Godnatt!

Kommentera

Publiceras ej