Sitter och kikar på lite olika hästtäcken till min pärla. Idag har han två vintertäcken, men inget med hals. Skulle vilja ha ett tjockare med hals och ett lagom tjockt stalltäcke så jag hade tänkt klippa honom. 
 
Skulle gärna vilja köpa ett fint, lite dyrare täcke, då jag tycker att passformen på till exempel Rambo och Amigo är klart mycket bättre än Thermomaster. Problemet är bara att han är lite av en "hackkyckling" och ofta kan han inte ha ett täcke en hel säsong utan att det går sönder. Funderar på om de dyrare täcken är mer slitstarka, för det känns inte så kul att spendera flera tusen på ett täcke som ändå bara håller en säsong. Visst man kan ju laga, men det är rätt gormigt och blir sällan helt bra.
 
Ska försöka tvätta upp det smutsiga och lite trasiga täcket och sen lappa de små hålen och impregnera. Ett jävla jobb! Tvättmaskinen i stallet är för liten för att tvätta vintertäcken i och jag tror jag åker på skäll om jag tvättar det i tvättstugan. Ska kasta det i mattvätten och hoppas på att det kanske blir lite renare i alla fall. 
Kanske klickar jag på köpknappen, tyckte ändå detta var rätt överkomligt. 

1 kommentarer

Äääälice

08 Jan 2013 12:21

Horseware har underbara täcken, och bra hållbarhet :) Jag använde ju bara dessa till Ladde, och då var de ju dessutom redan använda i x år innan jag tog över. De är dyra, men det är väl spenderade pengar! :)

Kommentera

Publiceras ej