Hejsan svejsan! Sitter här med hjärtat i halsgropen, och kollar tentaresultat. Idag kommer resultatet från sista tentan, hittills har jag klarat två och oklarat en. Vet inte om jag vill veta ens, kanske ska vänta till ikväll. Ett dåligt tentaresultat kan verkligen förstöra en dag, samtidigt som att bra ett kan bringa sån härlig lättnad. Jag törs inte hoppas.

Ute regnar det. Lite tråkigt, men då regnar ju snön bort. Klev upp kvart i sju idag, trots att jag inte behöver åka hemifrån förrän halv tolv. Hoppades att det skulle vara minusgrader, så att leran i hagarna skulle vara stenhård och lättare att köra skottkärran över, men nej. Får slita arslet av mig en annan dag, i leran, istället.

Nu ska jag gå ut en tur med den lilla äppelknyckaren, sen ska han få en halvdusch så han är ren och fin i benhåren, för ikväll ska han trimmas en vända inför utställning i maj. Plus att vi ska valpmysa lite, förhoppningsvis.

Kommentera

Publiceras ej