Nu var det länge sen. Har helt tappat stinget när det kommer till bloggandet egentligen, men eftersom att ni fortfarande är ett par stycken som kikar in då och då så tänkte jag överraska er med ett "Hej!". 
 
Det har hunnit bli sommar som ni säkert märkt, även om idag är första riktiga sommardagen i den första sommarmånaden enligt min mening. Varför jag sitter här när det är så kan man ju undra, men jag kom precis in efter en stund i solen faktiskt. Vi har bokat resa i augusti så om jag som blekfis ska överleva cypernsolen måste jag förbereda min stackars hudkostym lite. 
 
Annars har jag avslutat mitt första år som på utbildningen och ser redan fram emot när skolan börjar till hösten igen, men först semester och sommarlov. Jag kommer jobba på torsdag och lördag innan jag går på min riktiga sommarsemester. Har nu haft min lediga vecka på schemat och njutit till fullo utan måsten. Semestern kommer börja med att vi bränner ner till Uppsala på söndag när jag går av jobbet, och där ska vi vara i ett par dagar innan vi beger oss hem för hundutställning. Ska bli skönt med lite miljöombyte men kommer längta ihjäl mig efter Forte och Brunte, men de kommer vara i goda händer när vi är borta.
 
Och just det, det var ju midsommar i fredags. Den spenderade vi hos Veronica och Emil med sillunch och så grillning till middag. Riktigt trevligt hade vi det och rätt så tur med värdet. Lugnt och skönt tog vi det och jag och hunden tog en kvällspromenad hem ganska precis vid midnatt, när huset fylldes av fler festprissar. Tycker inte om att utsätta Forte för sådana situationer, för han är inte bekväm då och har inget behov av att bli det, så vi gick hem. Och det var riktigt skönt att ha tagit det så lugnt när vi vaknade på midsommardagen. Jag börjar bli mogen för att prata pension. 
 
Nu väntar jag på att älsklingen ska komma hem så vi kan hitta på nåt skoj för att fira hans första semesterdag. Vi tänkte nog åka ut och fika på Rävastens café. Nåt ätbart får det bli i alla fall, för min mage knorrar ordentligt nu. Senare hade jag tänkt ta en tur på min kära häst, men jag har inte mage att plåga honom i värmen som är nu, utan det får bli ikväll istället. Hoppas ni har det bra, så kanske vi ses och hörs snart igen!
 
 
Jag gjorde en supersamarrig citronsill (om jag går säga det själv), efter detta recept
 
 
Min stackars porslinshäst får inte springa omkring på betesängen med de andra, men han får äta gräs ändå.
 

1 kommentarer

Alice

03 Jul 2013 07:35

Awh, är han skadad igen? :/

Kommentera

Publiceras ej