Vilken skön lördag! Först sovmorgon och mysfrukost och sen en tur till stallet. Tog en snöig tur i på plumsbanan med min största gubbe, i allroundsadeln för en gångs skull. Tänkte att det var bäst att passa på och testa när det är så mycket snö på ridbanan, det vill säga mjuk landning om jag skulle tagit en flygtur. Den känns inte lika stadig som westernsadeln nämligen, men det är ju en vanesak. Skönt med lite variation på ryggen tyckte flams-pellen.
 
När jag kom hem tog jag och mina två andra gubbar en lätt jogging tur. Samma runda som förra gången så lite drygt 3 km. Det är nästan pinsamt, men någonstans måste man ju börja. Är nästan redan taggad för nästa gång, som kanske hinns på måndag om det inte är svinkallt vill säga.
 
Ikväll har vi bjudit in oss på middag hos svärisarna. Lite fläskfilé och pommes verkar det bli, mums! Extra gott när man slipper laga till själv. 
 
Dags för lite plankor nu så, sen röja upp lite i lyan och en varm dusch såklart. Hoppas ni ha en trevlig lördag!

Kommentera

Publiceras ej