Helgen har varit riktigt härlig! I lördags åt vi jättegott julbord och hade filmkväll hemma. Igår rensade vi vindsförådet och firade med pizza, godis och chips framför senaste Johan Falk. Lagom nytta, lagom svullande. 
 
Okej, kanske lite för mycket svullande. Idag har jag varit konstant hungrig, blir ofta det om jag ätit lite för mycket några dagar i rad. Det börjar ordna upp sig nu i alla fall. 
 
Ikväll har vi kört bort allt skräp som vi rensade ut igår, det gick på ett kick och nu känns det så skönt. Var en snabbis till stallet också, såklart. 
 
Börjar känna att det där med måndagslistan är en dålig idé för mig. Jag har så mycket krav på mig som det är och det blir faktiskt bara jobbigare med ännu en kravlista, som jag ändå aldrig lyckas få gjort.
 
Har börjat planera mina veckor lite bättre, eller jag gjorde det förra veckan, och jag fick faktiskt mer gjort. Jag lyckades göra allt jag skrev upp på "schemat", utan att det kändes jobbigt. Tvärtom var det skönt att ta tag i saker, istället för att få ångest av att inte ha gjort det jag egentligen var tvungen att göra. 
 
Nu ska jag nog gå och lägga mig. Natten till idag var alldeles för kort, så nu är jag himla trött. Imorgon har jag lite sovmorgon och tänkte försöka vara lite effektiv på morgonen. Sov gott!

Kommentera

Publiceras ej