Nu är en riktigt jobbig period slut, och en ny är i antågande, kanske den jobbigaste på länge. Just nu går det tungt, som det gör i perioder. Vissa dagar tvekar jag väldigt på om jag valt rätt utbildning, och vissa dagar känns det solklart. Jag är så rädd för att slösa bort tid, om det ändå kommer att skita sig i slutändan. Jag skulle vilja vara en mer bekymmersfri människa. En sån som inte orkar bry sig i småsaker, tjafs och sånt.

Men jag är en sån där hönsskaparmänniska, i ett regn av fjädrar. Det är tur att jag har min kära fästman, som gör sitt bästa, och faktiskt lyckas blåsa bort en fjäder eller två ibland. Tänk vad mycket enklare det vore, om tid, energi och pengar växte på träd. Inte för att jag har speciellt gröna fingrar, och säkert ändå skulle ta ihjäl det stackars trädet.

Har även märkt att det finns folk som tycker om att ta andras fjädrar, bara sno dem, och göra dem till sina egna praktfulla skithönor som värper ägg runt omkring en. Fula ägg, som inte föder något annat än ilska och osämja. Nej usch, nu ska jag sluta bry mig om sånt som är så oviktigt.

Kommentera

Publiceras ej