Än har jag inte hunnit märka några vårtecken, förutom de dagarna det var soligt och varmt. Eller jo, ett har jag märkt. Har kännt det komma smygande, men ändå inte reagerat riktigt. Våren är så fin och härlig på många sätt, men som många andra kan jag känna att min själ blir tyngre den här tiden på året. Något jag inte visste, men som förklarar en hel del, är att denna vårtrötthet kan även ge ett ökat sötsug. Har funderat och funderat, hur det kan komma sig att jag är så sötsugen hela tiden, för även om jag är en gottegris så är det nu värre än vanligt. Suget blir så stark att jag inte kan låta bli, och jag brukar ha ganska bra karaktär.

Nu har jag köpt Gerimax, med ginseng och massa annat smått och gott, som visst ska hjälpa mot vårtrötthet. Hoppas att det kan hjälpa så jag kan njuta av våren och sommaren fullt ut.

Kommentera

Publiceras ej