Så var man ledig, i alla fall från jobbet. Ska dra i väg till skolan alldeles strax, först ska jag hoppa in i duschen och ta på mig något representabelt. Det är alldeles tomt här hemma. Forte är hos Stefans farföräldrar, eftersom att han jobbar och jag har skola idag.

Det är fantastiskt att vi har dem så här nära, bara några kvarter bort. Inte enbart för att de gärna tar hand om lillen när de kan, såklart. Det är en sån där härlig win-win situation, med hund passningen alltså. Jag och S slipper oroa oss för att han blir uttråkad av att vara hemma själv, och hans farmor och farfar tycker så mycket om att ha Forte hos sig.

När vi skaffade Forte var vår situation lite annorlunda. Jag jobbar dygn så jag har väldigt många lediga dagar, fler än jobbdagarna. Men nu har jag ju börjat studera, och tack vare mina arbetstider så kan jag både läsa och jobba. Men jag kan dock inte vara hemma med hunden lika mycket som jag kunde förr. Han har inga problem med att vara ensam, men det är ju mycket roligare om han får vara med någon. Världens bästa lösning har vi!



Såhär ullig och gullig var han i somras.

Kommentera

Publiceras ej