Sitter här och klickar runt, en skön lyx såhär på tisdagmorgon. Jag börjar inte skolan förrän klockan ett. Istället för sovmorgon, brukar jag kliva upp klockan sju och använda de extra mystimmarna till att bara dona på här hemma. För mig, som är morgonmänniska i grund och botten, är det mer värt än att sova.

Jag sitter här och förundras hur jäsikens fint folk har det hemma, och hämtar inspiration til hur jag vill att vårt hem ska se ut. Vi ska snart ta tag i en mindre renovering. Inget värre än tapetsering och målning, och lite sånt smått och gott. Tyvärr har vi så mycket att göra, så startsträckan är lång. Vi har kollar på tapeter i alla fall, och faktiskt enats lite grann på den fronten. Mina idéer brukar S alltid tycka är konstiga, för ljusa och för blommiga, till en början. Jag misströstar sällan alltför mycket, för när han får smälta det och jag får visa hur fint det är, så brukar han ofta ändra åsikt. Kan hända att det är min kvinnliga list.

Kommentera

Publiceras ej