Ja, fast vi bygger väl inte riktigt, men S är i full gång med spacklingen. Vi håller på med en ansiktslyftning av köket, det kommer bli så fint. Igår kollade vi lite på kakel, för att få lite inspiration. Jag var däremot så less då, för vi tog det påvägen hem. Innan vi åkte in till stan åkte vi förbi universitetet för att jag skulle anmäla mig och betala till en sittning som är på lördag. Kötiden var lång, vi stod i kö i ungefär en och en halv timme. När jag kom fram, då var det för sent. De hade låst listorna sa de och skickat dem redan. Då var det en halvtimme efter att sista anmälningstiden. Behöver kanske inte säga att jag blev irriterad? Ringde den ansvarige phösaren för dagen, och vilken tur att de finns! Det löste sig i alla fall, efter några om och men, och efter att de dragit i några trådar. När allt var okej, och jag skulle betala och skriva upp mig, så visade sig att listorna på något mirakulöst sett teleporterats upp till kansliet igen, alternativt att de bara ljög om att de var ivägskickade. Morr!
 
Idag är jag hemma och går mest och skrotar i min ziperall och rufsigt hår, och snorar ikapp med spacklar'n. Småplockar och kollar på tapeter och kakel. 
 
 
Och så håller jag Forte sällskap såklart, för han får inte vara i köket, han äter bara spackel då. Istället roar han sig med att dra ut smutstvätt till hallen. 
 
 
Nöjd vovve, ändå.
 

Kommentera

Publiceras ej