I flera dagar har jag gått och tänkt på att göra cupcakes. Men inte vilka som helst, utan sånna med "mumsmumsfrosting". Vad jag inte visste var att de hade ett namn, high hat cupcakes. Trodde inte alls att det var vedertaget. I alla fall, jag har varit väldigt baksugen också senaste dagarna, som jag alltid blir när det börjar närma sig slutet av kurser, och inlämningar och tentor. Idag har jag varit ledig, och ska inte på skolan förrän klockan två, så jag har haft tid att pyssla på hemma. Efter att jag ätit lunch tänkte jag att jag skulle slöa lite framför tv'n, och såg att Leila bakar i frankrike skulle vara. Tänkte inte se det egentligen, då jag trodde att jag sett alla avsnitt, men nej! Detta var ett osett avsnitt för min del, och gissa vad honbakade?! Jo, cupcakes! Och inte vilka som helst, utan High Hat Cupcakes! Vad är oddsen?

Jag tog detta som ett tecken. Jag lyfte ut skrivaren ut bokhyllan, skrev ut receptet, skrev handlingslista och drummade iväg till ica. Baka, baka. Hittade ingen såndär muffinplåt, men tänkte "nog går det med bara formar". Lite man tager vad man haver, och gör det bästa av situatonen. Mina muffins är nu klara, men ser ut som ena riktiga mähän, som att de försökt simma ur formarna. "Vad var det jag sa?" sa mitt ena jag till mitt andra. De var inte alls värda besväret att vispa ihop marängsmet och doppas i choklad. Men de var oh så goda.
Leilas hi-hat cupcakes
Drömmen (Foto tv4)

Kommentera

Publiceras ej